odwiedziło mnie

etykiety

agat (2) amazonit (1) anioł (51) babcine kwadraty (22) bawełna (1) beanie (1) beret (2) bezrękawnik (1) biżuteria (17) bluzka (2) bluzka z krótkim rękawem (2) błogie lenistwo (8) bransoletka (13) bransoletki (2) brioche (3) bursztyn (1) Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki (5) cardigan (1) chevron (7) chusta (34) CPDPS (4) Cukiernia pod amorem (1) czapka (34) czapka i komin (2) czapka z pomponem (1) czapki (2) czapki z pomponem (2) dekoracje (1) delight (1) dla dzieci (4) dodatki (1) entrelak (22) filcowanie na sucho (3) fluoryt (1) girlanda (1) golf (3) groszek pachnący (1) haft krzyżykowy (30) haft płaski (10) handmade (44) handmade with love (12) i-cord (1) jesień (2) k ♥ studio handmade (23) k studio handmade (1) kamienie ozdobne (4) koktajle warzywne (1) kołowiec (17) komin (3) komplet zimowy (1) królik (16) krótka historia (5) kursik (1) kwiaty (1) lace (1) lapis lazuli (1) liliowce (1) malabrigo (1) Małgorzata Gutowska Adamczyk (1) marmur (2) melanż (1) minerały (8) mitenki (2) moja wieś (18) moje candy (14) moje miasto (4) monogramy (5) mój ogród (112) mój pies (32) muszla szara (2) na drutach (186) na drutach dla dzieci (48) na drutach-kursik (9) na rowerze (2) nad morzem (1) nasiona (1) oksydowanie (1) Pavlova (1) perła (1) perła fancy (1) piórkowy sweterek (1) pled (9) poduszka (8) pompom (1) pompon (4) pompony (1) ponczo (4) powrót (1) prezent (1) pulower (2) recykling (1) ręczna robota (13) ręczne dzierganie (4) rękodzieło (12) rocznicowe candy (2) różowy marmur (1) różowy sweter (1) rzemień skórzany (1) serce (3) skóra (1) skrzat (3) smacznego (11) spódnica (1) srebrne serduszko (9) srebro (16) srebro oksydowane (5) srebro zmatowione (1) sukienka (12) sukienka dla dziewczynki (1) sukienka na drutach (3) sweter dla dziewczynki (1) sweterek (6) swetry na drutach (57) szal (9) szalik (7) szary agat (1) szewron (5) szydełkiem (42) szydełkiem dla dzieci (5) szydełkiem-kursik (7) ścieg angielski (2) ścieg podstawowy (2) świąteczne dekoracje (18) święta (5) tasiemka (1) to i owo (1) top na drutach (1) torba (1) torba szydełkowa (1) tort Pawłowej (1) transfer na materiale (1) tshirtyarn (1) turkus (3) turkus afrykański (2) turmalin (1) tweed (2) uszyte (66) wakacje (1) własne metki (2) włókno z recyklingu (1) wspólne dzierganie i czytanie (23) wydziergane na drutach (1) wygrałam (4) wymianka (4) wypoczynek (2) wyróżnienia (9) wzory (6) z innych źródeł (2) z lnu i bawełny (64) zabawa (4) zabawka (1) zielona sukienka (1) zima (1) żakard (6) życzenia (20)

poniedziałek, 21 marca 2016

następne koło

Coraz częściej chodzi mi po głowie szklarnia. Mała szklarenka, taka moja.
Znowu zataczam koło?
................ Wiosną nowalijki. Pikowałam drewnianym kołeczkiem w płytkich, drewnianych skrzynkach wypełnionych ziemią, wysiane wcześniej przez rodziców sałaty, pomidory, kapusty, pory, selery.........
Pamiętam zapach ziemi, zapach malutkich roślinek, zapach wody połączony z zapachem ziemi. Ubabrane ręce.
Pomagałam mamie zakładać grządki, a potem pielęgnować to, co na nich urosło.
Groszek cukrowy, marchewka, szczaw, truskawki prosto z krzaczka. Rzodkiewka wielka i pachnąca, wycierana w sukienkę .....taka smakowała najbardziej.
I kwiaty, dużo kwiatów, cudownych, pachnących ........wiosną tulipany, krokusy, fiołki alpejskie, azalie........... Przez okrągły rok cudowne róże, goździki, gerbery, alstremerie, storczyki.
Jednoroczne, najcudniejsze, pachnące. Dookoła domu i w domu, kolorowe bukiety.
 Zawsze na moje imieniny były pierwsze ogórki.....pyszne, pachnące. Podkradałam się do szklarni i zajadałam prosto z krzaka, ze skórką. A pomidory......pałaszowałam takie jeszcze na pół zielone. Do dzisiaj najbardziej lubię takie twarde, niezbyt dojrzałe, posolone..........pycha.
Miałam cudowne dzieciństwo. Najszczęśliwsze na świecie.........ech.....


 Wczoraj wysiałam pomidory. Nasionka już pękają. Jak roślinki urosną kilka milimetrów, to przysypię je delikatnie.


W kolejce do wysiania czekają jednoroczne


i dalie do wysadzenia.


   Skąd nabrać tych parapetów ? skąd nabrać tych południowych okien?
Niejeden powie.......kup sobie gotową rozsadę. No, niby ma rację, ale ja chcę mieć swoją.

Dlatego ............... potrzebna mi jest szklarnia :)

                   wiosny w sercach i na świecie.....
                                     .................. kryska

35 komentarzy:

  1. Spraw sobie szklarenkę. Przebywanie w niej w marcu, gdy na dworze jeszcze chłodno, jest niesamowite. Pozdrawiam ogrodniczkę - pasjonatkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzalam na jakims zdjeciu u Ciebie szklarenke, wiec wiesz, o czym piszesz :) dzieki 💞💞💞

      Usuń
  2. Mnóstwo pracy przed Tobą, a pomysł ze szklarnią jest świetny:-). Pozdrawiam Krysiu bardzo ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracy duzo, bo caly ogrod rozbabrany. A kregoslup buntuje sie coraz czesciej 💓💜💕💕💕💕

      Usuń
  3. Zaszalałaś z tymi nasionkami! Za to latem ogród będzie zachwycał feerią barw i zapachów. Przy takiej ilości nasion, to parapetów może braknąć i szklareka jest niezłym rozwiązaniem. Wiosennie pozdrawiam, Marta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, będzie się działo :)
    Szczęśliwi Ci co mogą jeść owoce prosto z krzaczka i warzywka jeszcze w ogródku, wyciągnięte wprost z ziemi. I ja też tak mogłam i teraz sykowi to pokazuję:) To są smaki dzieciństwa:) Najlepsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To sa cudowne chwile i trzeba je pielegnowac 💝💝💝

      Usuń
  5. super pomysl

    uwielbiam kwiatuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swoje rozsady są najlepsze i już:) Też często dużo siałam ale brak parapetów mnie zniechęcił:( Życzę powodzenia w ogrodnictwie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro napisałaś o szklarni to podejrzewam, że niedługo się pojawi bo pomysł pewnie wykiełkował a wiadomo jak to jest z kiełkowaniem :)
    A jeśli na razie nie sprawisz sobie takowej to proponuję mały regalik na parapecie, na piętrówce zmieści się więcej rozsadów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje przyszly sezon przywitac nowa inwestycja, zobaczymy 💞💞💞

      Usuń
  8. Masz cel, Krysiu, i jak Cię zdążyłam już poznać, to pewnie niedługo ten cel osiągniesz.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja Ci z całego serca tej szklarni życzę! Moje dzieciństwo też było najszczęśliwsze na świecie! Nie miałam szklarni, ale miałam ukochana Babcię i ciocię na wsi, gdzie spędzałam całe lato :) Zostały wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń
  10. Wierzę , że bedziesz ją miała. Pozdrawiam cieplo !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje,ze tak,ale w przyszlym sezonie 💓💜💞

      Usuń
  11. Ty wspominasz ogród mamy, a ja ogród babci. Czegóż tam nie było. Według mnie wszystko... I tak patrzę na te wszystkie nasionka i trochę zazdraszczam. I oczywiście życzę jak najszybciej tej szklarni...
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki💓💜💛💚💙❤💞

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Marzenia się spełniają ....Na pewno się do czekach...Chyba wpadnę do Ciebie po sadzonki...Pozdrawiam pa....

      Usuń
  12. Fantastyczny pomysł :-) Z całego serca życzę Ci, żebyś jak najszybciej zrealizowała swoje plany.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu u ciebie prawdziwa wiosna:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrób szklarnię, za parę lat Hania będzie miała podobne wspomnienia do Twoich, a może też zarazi się ogrodniczym bakcylem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję:) już dzisiaj uczę ją kochać i szanować przyrodę:)

      Usuń
  15. Podziwiam Krysiu różnorodność Twoich zainteresowań.Ponieważ ja jestem raczej mono więc dałam się zwieść tytułem Twojego wpisu i chciałam zobaczyć rozpoczęty sweter- kołowiec i napisać, że ja też zaczęłam kolejny...Tak więc poprzestanę na zadowoleniu,ze zaklinasz wiosnę. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne wspomnienia i takie ja mam:-) Dlatego u nas w tym roku tunel i basta :-) powodzenia z uprawą :-)

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ dziękuję za odwiedziny i dobre słowo ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...