odwiedziło mnie

etykiety

agat (2) amazonit (1) anioł (51) babcine kwadraty (22) bawełna (1) beret (2) bezrękawnik (1) biżuteria (17) bluzka (1) bluzka z krótkim rękawem (1) błogie lenistwo (8) bransoletka (13) bransoletki (2) brioche (2) bursztyn (1) Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki (5) cardigan (1) chevron (7) chusta (34) CPDPS (4) Cukiernia pod amorem (1) czapka (31) czapka i komin (1) dekoracje (1) dla dzieci (3) dodatki (1) entrelak (22) filcowanie na sucho (3) fluoryt (1) girlanda (1) golf (3) groszek pachnący (1) haft krzyżykowy (30) haft płaski (10) handmade (32) handmade with love (1) i-cord (1) jesień (2) k ♥ studio handmade (9) kamienie ozdobne (4) kołowiec (17) komin (3) komplet zimowy (1) królik (16) krótka historia (5) kwiaty (1) lace (1) lapis lazuli (1) liliowce (1) malabrigo (1) Małgorzata Gutowska Adamczyk (1) marmur (2) melanż (1) minerały (8) mitenki (2) moja wieś (18) moje candy (14) moje miasto (4) monogramy (5) mój ogród (111) mój pies (32) muszla szara (2) na drutach (176) na drutach dla dzieci (43) na drutach-kursik (8) na rowerze (2) nad morzem (1) nasiona (1) oksydowanie (1) Pavlova (1) perła (1) perła fancy (1) piórkowy sweterek (1) pled (9) poduszka (8) pompon (2) ponczo (4) prezent (1) pulower (2) ręczna robota (7) rękodzieło (6) rocznicowe candy (2) różowy marmur (1) różowy sweter (1) rzemień skórzany (1) serce (3) skóra (1) skrzat (3) smacznego (11) spódnica (1) srebrne serduszko (9) srebro (16) srebro oksydowane (5) srebro zmatowione (1) sukienka (9) sweterek (1) swetry na drutach (52) szal (9) szalik (7) szary agat (1) szewron (5) szydełkiem (41) szydełkiem dla dzieci (5) szydełkiem-kursik (7) ścieg angielski (2) ścieg podstawowy (2) świąteczne dekoracje (18) święta (5) to i owo (1) top na drutach (1) tort Pawłowej (1) transfer na materiale (1) turkus (3) turkus afrykański (2) turmalin (1) uszyte (66) wakacje (1) własne metki (2) wspólne dzierganie i czytanie (23) wydziergane na drutach (1) wygrałam (4) wymianka (4) wypoczynek (2) wyróżnienia (9) wzory (6) z innych źródeł (2) z lnu i bawełny (64) zabawa (4) zabawka (1) żakard (6) życzenia (20)

środa, 4 stycznia 2012

ENTRELAK - KURSIK - CZĘŚĆ I




Witam. Na początku wyjaśnienie. Jeśli ktoś zrobił już schemat proponowany przeze mnie w poprzednim poscie, to informuję, że wkradł sie tam błąd. Należy zmienić kolejność cyfr. Ja już to zrobiłam i niżej zamieszczam poprawny schemat. W poscie poprzednim też już to zrobiłam


Oznaczenia literkowe lub cyfrowe będę wyjaśniała w trakcie.

1. Chustę zaczynamy od kwadratu nr1. W tym celu nabieramy 12 oczek i przerabiamy 24 rzędy.
Na zdjęciach piszę, która to strona robótki
Przez prawą rozumieny prawe oczka
przez lewą stronę -lewe oczka










2. Zaczynamy dobierać oczka na prostokąt nr2. Nie trzeba dowiązywać nitki. Nabieramy te oczka z kciuka














3. Tu już mamy dwa















4. Tu już 12 dobranych oczek na prostokąt nr2
















5.Odwracamy robótkę na prawą stronę. Przerabiamy nabrane oczka na prawo Na prawym drucie mamy 11 oczek przerobionych już na prawo
Na lewym drucie oczko nr12 do przerobienia razem na prawo z oczkiem nr 1 z pierwszego prostokąta










6.Na prawym drucie-12 oczek przerobionych na prawo
Na lewym 11 do połączenia
2/ - dwa oczka razem na prawo













7. Odwracamy robótkę na lewą stronę i przerabiamy na lewo 12 oczek prostokąta nr 2















8. Jeszcze 10 oczek do połączenia















9. Jeszcze 9
Oczkałączymy po prawej stronie robótki
Po lewej tylko przerabiamy
(Potem będzie odwrotnie)













10.Tu mamy
1-prostokąt nr 1
2-prostokąt nr 2 w połowie
3-w miejscu 3 będzie prostokąt nr 3
12-12 oczek przerobionych na prawo
5-pięć oczek do połączenia












11.Dwa ostatnie do przerobienia razem na prawo
















12. Połączone prostokąty 1  i  2  Jesteśmy na prawej stronie robótki















13. Zostajemy na prawej stronie bo będziemy tu nabierać oczka na prostokąt nr 3
Małe cyferki pokazują miejsce nabierania oczek
Duże cyfry oznaczają kolejne prostokąty











14. Tu juz nabranych 12 oczek na prostokąt nr 3















15.Odwracamy na lewą stronę i zaczynamy przerabiać 24 rzędy prostokąta nr 3
Nie łączymy tu niczego. Robimy do góry 24 rzędy aby uzyskać z boku prostokąta pięknych 12 oczek, w których będziemy nabierać oczka na kolejny prostokąt










16. Porównajcie z przygotowanym schematem

















17. Prostokąt 1,2,3 i 12 nabranych oczek na prostokąt nr 4




To tyle w części I.

Jeżeli ktoś chce tylko poćwiczyć, to polecam nabrać np.4 oczka. Będzie szybciej.
A jeśli 4 oczka, to ile rzędów do przerobienia?
Oczywiście, że 8


Życzę udanych premier. Jeśli pojawią się wątpliwości, to pytajcie w komentarzach. Odpowiem w miarę możliwości.
W ramach wdzięczności za korzystanie z mojego kursu zostań obserwatorem mojego bloga:)))
Pozdrawiam. II część niebawem :)

20 komentarzy:

  1. No teraz to naprawdę czytelne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze pokazujesz - kurs przydatny.Dziękuję. Aż nabrałam ochoty, by taką chustę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. a pod koniec zeszłego roku szukałam takieo kursiku, niestety nie znalazam , fajnie że o tym pomyślałaś :) ja osobiście dobieram oczka szydełkiem i na 12 oczek przerabam 22 rzedy .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. JESTEŚ WSPANIAŁA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo długo szukałam tego wzoru. I nie dość, że znalazłam, to w dodatku z tak rozpisanym "rozkładem jazdy". Dziękuję ogromnie, zaczynam robótkę. A miałam dziś wcześniej pójść spać... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, pierwszy raz trafiłam na tak super rozpiskę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny kursik, muszę spróbować może się uda")
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Superowy kursik!!! A ja tak długo szukałam jakieoś opisu na ten wzór... i dziś znalazłam.Śliczne dzięki!.Zawsze mi sie wydawał ten wzór bardzo skomplikowany - a jak popatrzyłam na ten kursik - to wcale nie jest trudne:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. mam już włóczkę i zamierzam zrobić taką chustę dla mojej teściowej na urodziny także mam nadzieję, że dam sobie radę. Na próbę zrobiłam już dwa prostokąty i dzięki twojej jasnej instrukcji nie miałam zbyt dużych problemów. Nie mam dużego doświadczenie jeśli chodzi o druty stąd moje pytanie. Czy pierwsze oczko przerabiasz czy przekładasz na drut? Zrobiłam i tak i tak. Chyba lepiej wygląda jaka go nie przerabiam ale wtedy często oczka nie są równych rozmiarów, jedne większe i niezbyt ładnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki Twojemu opisowi, Krysko, powoli idę do przodu.
    Część I zaliczona. Juhuuuuu!!!
    Zobaczymy, jak pójdzie dalej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez spróbuję.. Dziękuję za kurs.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tez spróbuję zrobic taką piekna chustę. Dziękuję za kurs.

    OdpowiedzUsuń
  13. piękny kursik na pewno skorzystam :))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Skorzystałam z kursu, pięknie dziękuję za czytelną intstrukcję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kopiuję i zaczynam pracę. Mam nadzieję, że się uda. Jeśli tak, to się tym pochwalę. A przy okazji zapraszam do siebie: http://pracowniadekudeku.blogspot.com/search/label/Zr%C3%B3b%20to%20sam

    OdpowiedzUsuń
  16. ILE POTRZEBA WEŁNY NA TAKĄ CHUSTĘ??? bardzo proszę o podpowiedż, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za tutorial. Skorzystałam. Chustę wykonałam.

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ dziękuję za odwiedziny i dobre słowo ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...