odwiedziło mnie

etykiety

agat (2) amazonit (1) anioł (51) babcine kwadraty (22) bawełna (1) beanie (1) beret (2) bezrękawnik (1) biżuteria (17) bluzka (2) bluzka z krótkim rękawem (2) błogie lenistwo (8) bransoletka (13) bransoletki (2) brioche (3) bursztyn (1) Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki (5) cardigan (1) chevron (7) chusta (34) CPDPS (4) Cukiernia pod amorem (1) czapka (34) czapka i komin (2) czapka z pomponem (1) czapki (2) czapki z pomponem (2) dekoracje (1) delight (1) dla dzieci (4) dodatki (1) entrelak (22) filcowanie na sucho (3) fluoryt (1) girlanda (1) golf (3) groszek pachnący (1) haft krzyżykowy (30) haft płaski (10) handmade (44) handmade with love (12) i-cord (1) jesień (2) k ♥ studio handmade (23) k studio handmade (1) kamienie ozdobne (4) koktajle warzywne (1) kołowiec (17) komin (3) komplet zimowy (1) królik (16) krótka historia (5) kursik (1) kwiaty (1) lace (1) lapis lazuli (1) liliowce (1) malabrigo (1) Małgorzata Gutowska Adamczyk (1) marmur (2) melanż (1) minerały (8) mitenki (2) moja wieś (18) moje candy (14) moje miasto (4) monogramy (5) mój ogród (112) mój pies (32) muszla szara (2) na drutach (186) na drutach dla dzieci (48) na drutach-kursik (9) na rowerze (2) nad morzem (1) nasiona (1) oksydowanie (1) Pavlova (1) perła (1) perła fancy (1) piórkowy sweterek (1) pled (9) poduszka (8) pompom (1) pompon (4) pompony (1) ponczo (4) powrót (1) prezent (1) pulower (2) recykling (1) ręczna robota (13) ręczne dzierganie (4) rękodzieło (12) rocznicowe candy (2) różowy marmur (1) różowy sweter (1) rzemień skórzany (1) serce (3) skóra (1) skrzat (3) smacznego (11) spódnica (1) srebrne serduszko (9) srebro (16) srebro oksydowane (5) srebro zmatowione (1) sukienka (12) sukienka dla dziewczynki (1) sukienka na drutach (3) sweter dla dziewczynki (1) sweterek (6) swetry na drutach (57) szal (9) szalik (7) szary agat (1) szewron (5) szydełkiem (42) szydełkiem dla dzieci (5) szydełkiem-kursik (7) ścieg angielski (2) ścieg podstawowy (2) świąteczne dekoracje (18) święta (5) tasiemka (1) to i owo (1) top na drutach (1) torba (1) torba szydełkowa (1) tort Pawłowej (1) transfer na materiale (1) tshirtyarn (1) turkus (3) turkus afrykański (2) turmalin (1) tweed (2) uszyte (66) wakacje (1) własne metki (2) włókno z recyklingu (1) wspólne dzierganie i czytanie (23) wydziergane na drutach (1) wygrałam (4) wymianka (4) wypoczynek (2) wyróżnienia (9) wzory (6) z innych źródeł (2) z lnu i bawełny (64) zabawa (4) zabawka (1) zielona sukienka (1) zima (1) żakard (6) życzenia (20)

wtorek, 19 czerwca 2012

BABCINE KWADRATY III - KURS - CZĘŚĆ II ( KWADRAT Z RÓŻĄ )


Ja  mam już !!! ( dopiero ???  ) tyle


Witajcie :))))

Uwijam się szybciutko z II częścią kursu. Ogród wzywa !!!!!!

KURS - CZĘŚĆ II

Zakończyłyśmy na drugim okrążeniu płatków róży


Zaczynamy trzecie okrążenie płatków róży. Trzeba najpierw wykonać cztery odcinki łańcuszka. Na nich powstaną płatki róży


Wykonaj 8 oczek łańcuszka i połącz je w miejscu  x  pod spodem róży


Na zdjęciu spód róży oraz cztery odcinki łańcuszka. Na nich powstaną płatki 


W tym okrążeniu płatki składają się z samych słupków.
Każdy płatek to: 6 słupków, oczko łańcuszka, 6 słupków


Dwa płatki gotowe. Łączymy je 1 oczkiem łańcuszka


Trzecie okrążenie płatków gotowe.
Cyfry ukazują ilość słupków ( 6 ) i ilość oczek łańcuszka ( 1 ), które należy wykonać.
Oczka łańcuszka w ostatnim okrążeniu nadają naszej róży  kwadratowy kształt.
W końcu to KWADRATY BABUNI :)))

Zabieramy się za LIŚCIE



Zieloną nitką wykonaj cztery oczka łańcuszka.
Trzy oczka stanowią słupek, czwarte, to wynikające z opisu, jedno oczko łańcuszka.
W rogach ( środek każdego płatka poprzedniego okrążenia) wykonaj 2x4 słupki połączone 1 oczkiem łańcuszka


Na powyższym zdjęciu cyferki oznaczają ( 4 ) ilość słupków, ( 1 ) ilość oczek łańcuszka. 
Miejsce x, to miejsce połączenia i jednocześnie zakończenia okrążenia liści


Róża i listki gotowe :)))

Robimy tło



Zaczynamy 4 słupkami


Różnica jest tylko taka, że  na boku wykonujemy  2 razy po 4 słupki
Na powyższym zdjęciu widać wyraźnie o co chodzi.


OSTATNIE OCZKO :)))))


I GOTOWE :))))

ŻYCZĘ   WAM   UDANYCH   KWADRATÓW :)
NASZE   BABKI   MOGŁY,   TO   MY   TEŻ!!!!!!

Jeśli macie pytania, to zadawajcie je  w komentarzach. Chętnie odpowiem:)
Dziękuję za wszystkie miłe słowa :)
Pozdrawiam Was serdecznie i do następnego razu :)))


25 komentarzy:

  1. ALE SUPER KURSIK:) dziękuję Krysiu!!! na pewno skorzystam...tylko może jesienią...bo teraz czasu brak:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno spróbuję, niech no tylko się odrobię z zaległości.
    śliczne dzięki za kursik:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładnie wyglądają kwadraty z różą
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Te różane kwadraty zjadłabym z miłości! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam jeszcze w domu różaną podusię po Babci.Jest czerwono niebieska.Muszę taką zrobić choćby przez pamięć...Ale dobrze że pokazałaś jak.Skorzystam z Twojej podpowiedzi :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ładnie Ci to wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj, kiedy oglądałam początek robótki, pomyślałam, że taki pojedynczy element można szczególnie wypracować i "wmontować" w sweter jako ozdobę w stylu broszki, albo przy torebce, albo zrobić taki malutki elemencik w mitenkach, tak powyżej przegubu, albo przy czapeczce. Takie różyczki w "ramce" nie ujdą uwadze, prawda? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też myślałam podobnie:)Masz rację. Mogą też być np.na końcach szala, na brzegach chusty, wykończeniem dekoltu itd,itp. Poduszka też nie musi składać się tylko z tych kwadratów z różami. Mozliwości jest wiele:) Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Qrczę, QRKO, GDZIE TY BYŁAŚ, JAK CIĘ NIE BYŁO ????? :))))

      Usuń
  10. Babcie też robiły z tą różą łapki do garnków...

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że mój kursik cieszy się powodzeniem:) Niektóre z Was aktywuje do działania, w innych budzi wspomnienia,rozwija wyobraźnię, jeszcze inne łapią do ręki drugi raz w życiu szydełko i robię coś więcej niż łańcuszek:)
    To jest to :)))))Całe moje życie zawodowe, to przekazywanie wiedzy i umiejętności innym.To chyba już nałóg?????
    Pozdrawiam najserdeczniej:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo, bardzo Ci dziękuję z ten kursik :-)! Moja mama dawno temu robiła takie poduszeczki z cienkiej nici. Ale niestety nie pamięta jak... Pamiętam, że zdobiły łóżka, gdy jeździłam w odwiedziny do babci jako nastolatka. Potem gdzieś się zapodziały, a zawsze chciałam mieć taką... Teraz mogę zrobić ją sama :-)! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj!! Dziękuję Ci za wspaniałe, przejrzyste kursiki - rewelka!! To cudne, że dzielisz się z nami swoimi umiejętnościami!! pozdrawiam - i będę podpatrywać, podpatrywać... serdeczności :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki! Może wreszcie nauczę się takich róż:). Jestem zielona, jeśli chodzi o szydełko, dlatego tylko takie "łopatologiczne" tłumaczenie do mnie trafia!
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj! Piękne różyczki!!!Piękny kursik!!! Dziękuję i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam świetnie to rozpisałaś:)
    Ja poszłam o krok dalej i wymyśliłam jak dorobic tył bez zszywania.
    http://zamotanalacrima.blogspot.no/2013/05/poduszka-bez-zszywania.html
    Serdeczne dzięki Lacrima

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ dziękuję za odwiedziny i dobre słowo ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...